czwartek, 5 grudnia 2013

Niby tylko kanapki, ale różne.

Dalej ciągniemy temat śniadań (tak tak, pad thai sprzedają głównie rano :) ), w myśl zasady Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi, według której śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Albo jeszcze innej Do południa wszystko wolno  co wskazuje na zapotrzebowanie energetyczne:) To jest moje typowe śniadanie czyli pieczywo z czymś tam. Zazwyczaj przed pracą nie mam czasu na nic więcej. Zasada jest taka że musi tam być dość spora ilość węglowodanów oraz białka i koniecznie coś słodkiego : ) Pieczywa sam nie piekę, także podam tu tylko przepisy na to czym je smaruję. I tak zgodnie z ruchem wskazówek zegara.



 Groszkowe pesto z pomidorem

Czyli bogate źródło białka i bardzo potrzebnych każdemu sportowcowi (i nie tylko) zielonych warzyw.

groszek konserwowy
oliwa
bazylia
drożdże odżywcze
pomidor

Groszek miksujemy z odrobiną oliwy. Dodajemy trochę drożdży i bazylii do smaku. Na wierzch pomidor, bo pasuje. Może być ketchup, bo ma więcej składników mineralnych i niewątpliwie bardziej pomidorowy smak, ale ma też więcej chemii.

Wegańska pasta z makreli

Wygląda i pachnie bardzo podobnie także uwaga :) 

tofu
ogórek kiszony
cebula
olej lniany
przyprawa do ryb
spirulina (opcjonalnie)

Cebulę i ogórka kroimy w drobną kostkę. Tofu gnieciemy lub miksujemy z olejem, który da nam posmak i zapach tranu, przyprawą do ryb i ewentualnie spiruliną. Z tym ostatnim zalecam ostrożność, bo co prawda wzbogaci nam pastę, zarówno pod kątem odżywczym jak i zapachowym, ale nie może być za bardzo zielona, no bo jak to będzie wyglądało. Dodajemy ogórek z cebulą, trochę soli, mieszamy i odstawiamy do lodówki na noc żeby się przegryzło. Tylko nie bierzcie do pracy !!!

Kanapka z masłem orzechowym, awokado i ekstra piklami

Skąd pomysł na taki zestaw i dlaczego trafił do tematu związanego ze sportami walki? Poza tym, że jest wartościowy, to jeszcze był lubiany przez bohaterów serialu „Wojownicze Żółwie Ninja”. Był on emitowany w polskiej telewizji na początku lat 90-tych. Kto żył w tym czasie to na pewno oglądał, bo nie było jeszcze Internetu i tylko dwa kanały w TV. Sam zestaw pojawił się w sezonie trzecim w odcinku „Pizza by the Shred”. 

masło orzechowe
awokado
ogórek kiszony

Pieczywo smarujemy masłem orzechowym, kładziemy na to plasterki awokado, a  na nie plasterki kiszonego ogórka.

Wegańska nutella, a właściwie krem czekoladowo owocowy

To jest właśnie ten słodki akcent, którego nie może zabraknąć u mnie przy śniadaniu. Przepis dostałem od Marty, znajomej weganki, a przy tym zawodniczki boksu tajskiego, która obecnie regeneruje się po sobotniej walce :)

powidła śliwkowe
kakao

Powidła tu służą jako masa podstawowa do której dodajemy kakao, które posiada nie tylko walory smakowe, ale i sporo białka i magnezu, wedle uznania. Ja lubię jak oba smaki są wyczuwalne w podobnym stopniu.

Do tego obowiązkowo kawa zbożowa z karobem i mlekiem owsianym :)

4 komentarze:

  1. Zapisuję przepis na pastę z "makreli" :D
    O matko, ogórek kiszony do masła orzechowego?! Brzmi jak zachcianka kobiety w ciąży :D Ja na kanapkę z masłem orzechowym kładę dżem lub plasterki owoców, najczęściej bananów lub gruszek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś zrobiłem z ciekawości pizzę i byłem naprawdę zaskoczony jak to wszystko do siebie pasuje. Bez ogórka jest zbyt mdłe. Naprawdę wzbogaca ten smak. Żółwie wiedziały co robią :) Spróbuj!

      Usuń
  2. o, dzięki za powidła z kakao. mam aż dwa słoiki na zimę :)

    OdpowiedzUsuń